Duel Masters #3 – Fortece i cross geary

W secie DM-14 Generate Gear została dodana nowa mechanika kart, nazwana Cross Gearem. Crossy najprościej porównać do ekwipunku. Odpowiednikiem wzywania stworów i rzucania czarów, Crossy są generowane. Aby wygenerować Cross Geara wystarczy zapłacić jego koszt i położyć w strefie bitwy. Tam na razie pozostaje, bez łączenia go ze stworem. Najważniejszą rzeczą, jaką nowy gracz musi sobie wbić do głowy jest to, że Cross Gear nie jest stworem. Weźmy sobie czar. Czy czar jest stworem? Nie. Cross gear też nie jest stworem, przez co nie może atakować, ewoluować (chyba, że w Evo Cross Geary), ani blokować. I co najważniejsze, nie można go zniszczyć kartami niszczącymi stwory (np. Terror Pit). Dlaczego? Bo Cross Gear to Cross Gear, a Cross Gear nie jest stworem. Mam nadzieję, że się rozumiemy.

No dobra, ale skoro nie mogą nic robić, to po cholerę nam one? Otóż spieszę z wyjaśnieniem – Cross Geary możemy (łał, cóż za odkrywczość) crossować z innymi stworami. Aby to zrobić, wystarczy, że zapłacimy ponownie koszt Crossa i położymy go w poprzek pod stworem, którego chcemy scrossować. Wtedy stwór dostaje efekt cross geara (np. „The crossed creature gains +2000 power). Istnieją też Crossy (np. Noble Enforcer) które robią coś, kiedy nie są scrossowane z żadnym stworem.

Crossy możemy „przecrossowywać”, tzn. zapłacić ponownie koszt Cross Geara i scrossować go z innym stworem. Możemy też odcrossować Crossa bez płacenia żadnego kosztu. Zarówno generowanie, jak i crossowanie to efekt typu play, więc nie możemy tego zrobić po jakimkolwiek ataku z naszej strony. Jeśli stwór, z którym jest scrossowany jakiś Cross Gear opuszcza pole bitwy, to Cross Gear się odcrossowuje i siedzi dalej w BZ. Możemy go crossować w nieskończoność.

Istnieją także ewolucyjne crossy, które ewoluujemy tak samo jak stwory, czyli umieszczamy je na karcie, którą chcemy wyewoluować, oczywiście po zapłaceniu kosztu. Oczywiście, jeśli mamy ewolucję na crossy z odpowiedniej cywilizacji, to nie możemy wyewoluować crossa z innej (np. Grand Cross Catastrophe może ewoluować tylko z crossów światła bądź natury). Evo Crossy zachowują się tak samo jak normalne.

Napisałem wcześniej, że crossów nie można zniszczyć Pitem, ale to nie znaczy, że w ogóle nie można. Istnieją karty, które mogą niszczyć crossy. Moją ulubioną jest Lionic Phantom Dragon’s Flame.

Cross geary możemy rozpoznać po charakterystycznej pięciokątnej ramce.

Noble Enforcer

Fortece to kolejny typ karty. Zostały wprowadzone w secie DM-30 Ultra Duel. W przeciwieństwie do Crossów ich działanie jest szalenie proste. Odpowiednikiem wezwania itd. jest fortyfikowanie. Fortece fortyfikujemy na tarczach. Na jednej tarczy może być ufortyfikowana nieograniczona ilość fortec. Kiedy tarcza, na której forteca została ufortyfikowana zostaje zniszczona, forteca idzie na cmentarz. Istnieją też karty, które mogą zdjąć fortece z tarcz (ja znam tylko jedną, Bolzard, Super Infinite Dragon). Niektóre droższe fortece mają specjalny efekt „If the fortified shield isn’t fortified by any other fortresses, whenever the fortified shield would be broken by your opponent’s creatures, you may return 1 of your other shields to your hand instead.”. Efekt prosty do zrozumienia.

Fortece możemy poznać po ramce w kształcie muru.

Rose Castle

I tyle na dzisiaj.

Sincerely,
Hudson

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s